Як ділили маршрути «жирні» і не дуже: у Полтавській ОДА провели конкурс перевізників

Сьогодні у Полтавській ОДА провели засідання конкурсного комітету, на якому ділили маршрути. У результаті визначали переможців, чиї транспортні засоби перевозитимуть пасажирів по області.

Про значущість заходу для власників автобусів, чий бізнес пов’язаний з перевезенням полтавців на маршрутах e межах області, свідчила картина, яку можна було побачити ще біля дверей, за якими, власне, засідали члени конкурсного комітету. Біля них юрбилися групками перевізники, які подали свої заявки на конкурс, і тепер очікували виклику до кімнати, де мала вирішитися доля їхнього бізнесу. І, без перебільшення, їхніх клієнтів – полтавців, тисячі з яких щодня користуються послугами громадського пасажирського транспорту.

Головував на засіданні заступник начальника управління – начальник відділу розвитку інфраструктури, бухгалтерського обліку та управління персоналу Управління інфраструктури ОДА Сергій Марчишинець. Поміж членів комітету можна було помітити представників профспілок, об’єднань авто перевізників, громадських активістів, працівників поліції тощо. Роботи всім вистачило, адже на конкурсі «розігравали» 64 приміські й міжміські маршрути. Заявки на перевезення на них пасажирів подали 25 перевізників. Як тих, в кого є лише 1-2 автобуси, так і давно знаних на Полтавщині перевізників. Їхні транспортні засоби попередньо було оглянуто на предмет технічної справності та відповідності вимогам до пасажирських перевезень. Потім один із членів комітету відкривав запечатані конверти, в яких містилася інформація про кожного учасника конкурсу та маршрут, на який він претендує. Після чого конкурсанта запрошували до кімнати, де засідав комітет, і ставили питання, які цікавили його учасників.

Обговорення проходило активно. Іноді емоції вихлюпувалися через край, адже деякі учасники комітету з року в рік вказують на кричущі недоліки у технічному стані автобусів, або зневажливе ставлення водії до пасажирів, але це не завжди стає перешкодою на шляху до отримання права працювати на маршруті. Приміром, депутат Полтавської облради з Лубен Олександр Сірик, який спеціально приїхав до Полтави, щоб захистити права своїх виборців, розповів кореспонденту «ПП», що перед самим початком конкурсу сталися дивні метаморфози із тим, кому віддати автобусний маршрут «Лубни-Кременчук». Попередній перевізник, який раніше перевозив пасажирів автобусом з 36 місцями для сидіння, як і слід вчасно подав знову заявку на конкурс. Проте, буквально за кілька днів ще дну заявку подав інший перевізник, який має мікроавтобус всього із 17 місцями.

«Я спеціально взяв довідку з автостанції у Лубнах і з’ясував, що протягом останніх шести місяців не було жодного випадку, коли б на цей маршрут не продали 20-28 квитків і навіть більше, – розповів І. Сірик. – Але тепер, як бачу, може статися так, що конкурсний комітет ладний віддати маршрут власнику маленького автобуса… Що ж потім робити лубенцям, котрі користуються цим маршрутом? Відкладати поїздку, бо квитків їм не продадуть, або їхати до Кременчука стоячі, сплативши за поїздку власні гроші?»

О. Сірик розповів й про те, як аналогічний конкурс проходив в Лубнах. За його словами, власники так званих «жирних», тобто, прибуткових маршрутів сьогодні відкрито не хочуть перевозити пасажирів на «не жирних» маршрутах, бо не хочуть втрачати прибутку.

«Якщо так піде і надалі, в Лубнах може статися колапс: пасажирів на «соціальних» маршрутах, де їздять пасажири, які мають пільги на проїзд, ніхто не буде перевозити. А конкурсний комітет мав би зобов’язати тих, кому дали «жирний» маршрут, обслуговувати ще один – не «жирний». Хоча, перевезення пасажирів – справа завжди прибуткова. Просто, є маршрути дуже рентабельні, а є з невеликим прибутком. Але все одне не збиткові. Якщо в Лубнах віддадуть маршрут власнику невеликого автобусу і тим самим створять незручності для пасажирів, як подам депутатський запит і відстоюватиму права жителів Лубен на перевезення», – констатував О. Сірик.

Після кількагодинного засідання, на якому ділили маршрути, учасники конкурсного комітету голосуванням визначили перевізників, котрі працюватимуть на маршрутах у межах Полтавщини. Як повідомив «ПП» О. Сірик, на маршруті «Лубни-Кременчук» таки працюватиме й надалі власник великого автобуса…

Олександр Брусенський
Фото автора
168 перегляди(ів)