Яку перспективу має провулок Перспективний?

Тема розбитих полтавських доріг уже набила оскомину не лише управлінцям, а й пересічним громадянам. Наш обиватель, який не бачив доріг європейської якості, звик поблажливо ставитися до горбистих латок на дорозі і вважає за норму щорічні весняні вибоїни на проїжджій частині та їх періодичне латання. Не дивують наших людей і величезні вирви десь у глухих провулках, по яких коли-не-коли ризикне проїхати місцевий сміливець на своєму Ланосі чи Жигулях. Але щоб на пожвавленій ділянці міста, де курсують в обох напрямках вантажний і легковий транспорт, на дорозі не було в буквальному сенсі «живого місця», вільного від вибоїн, – від такого отетеріє навіть найзбайдужіліший пофігіст! Тож запрошуємо в провулок Перспективний!

Від повороту з вулиці Маршала Бірюзова у цей провулок покриття дороги знищено вщент, місця, вільного від вибоїн, узагалі немає: то яма, то горб, то горб, то яма. Машини проповзають цією ділянкою зі швидкістю черепахи, перевалюючись з боку на бік, а водії марно намагаються викрутити кермом напрямок, вільний від ям. А рухатися цим шляхом після дощу – все одно, що йти мінним полем: не знаєш, на яку глибину пірнеш колесом і чи зможеш потім вибратися з промоїни. Праворуч по провулку – автомобільна стоянка, трохи далі – автозаправка метаном, куди безперервно їдуть поповнювати свої балони автобуси, маршрутки, легковики.

Провулок Перспективний: що кажуть люди

Розмовляємо з працівником автостоянки, який підрізає траву вздовж паркану.

– У нас тут, – говорить він, – як на війні. Постійно – і вдень і вночі – ідуть з вулиці Бірюзова машини. І малі, й великі. Рухаються на автозаправку, до будівельних фірм і складів, які розташовані далі по провулку… А до нас на парковку іномарки взагалі бояться заїжджати. Особливо після дощу, бо можна втрапити в яму… Іван Шарій, легенда полтавського футболу, знаєте такого? Так він особисто ходив до Мамая з проханням відремонтувати дорогу. Результат – нуль! Мамай цією дорогою не їздить, йому воно не болить… А скільки наших водіїв влипало в халепу, долаючи оці ями!

Працівник АЗС, який назвався Миколайовичем, розповідає:

– У нас заправляються в основному таксі й маршрутки. Заїжджають «Рути», «Газони», але дорогу розбивають не вони, а багатотонні фури. Причому в обидві сторони: і туди, й назад. Там далі по провулку сила-силенна складів: лікеро-горілчаний, для зерна, будматеріалів… Усе під замками і за колючим дротом! Основний «движняк» іде вночі, часто їх супроводжує поліція. Мабуть, удень їм заборонено їздити містом, тож вони сунуть уночі. От саме вони й розбивають нам провулок Перспективний! Наш директор (Тютюнник Б.М.) третій рік підряд виділяє кошти на ремонт цієї ділянки. І щоразу без толку: насипають асфальт прямо в ями, не почистивши їх від грязюки, а через місяць той асфальт із ям вилітає…

Провулок Перспективний – це кілька десятків різних підприємств і сотні чи й тисячі працівників

Провулок Перспективний довжиною близько кілометра, тягнеться від вулиці Маршала Бірюзова до посадки, за якою ховається залізнична колія, що веде до Київського вокзалу. Колись це був справді перспективний промисловий район міста, про що нагадує скалічений залізобетонний каркас промислового цеху обабіч дороги. Але в будівлях напроти покинутого цеху й далі, біля лісопосадки, життя вирує на повну! Тут розміщені ТОВ «Астра», ТОВ «Спортек і К», склади фірми «Budiva», підприємство «Інтербрук» (тротуарна плитка), виробничі потужності видавництва «АСМІ» та ще з десяток малих і не дуже підприємств і фірм із хитромудрими назвами. І на кожному підприємстві працюють люди, є свої автопарки, які змушені користуватися дорогою, до якої місцевій владі немає ніякого діла…

Пересічним читачам, мабуть, цікаво буде знати, що вимоги до стану доріг в Україні визначені відповідним Держстандартом. А відповідний пункт цього Держстандарту регламентує, що покриття проїжджої частини не повинно мати осідань, вибоїн, напливів чи інших деформацій, що утруднюють рух транспортних засобів. Установлені також гранично допустимі пошкодження площі покриття і терміни ліквідації їх з моменту виявлення. Термін ліквідації пошкоджень (зверніть увагу!) – від 5 до 10 діб залежно від категорії дороги. Та в провулку Перспективному, як стверджують місцеві працівники шиномонтажки, дорога не бачила капремонту вже кілька років!

Можна згадати і Закон України «Про автомобільні дороги», який гарантує водіям і пішоходам безпечне і комфортне користування автошляхами. Дороги в місті, зазначено в цьому законі, є комунальною власністю і перебувають у віданні відповідних органів місцевого самоврядування. А значить, своєчасний ремонт та утримання доріг міста в належному стані покладається саме на місцеву владу. Та як відомо, закон у нас – що дишло. Чи, може, місцева влада вважає провулок Перспективний неперспективним, в ремонт якого не варто вкладати кошти?

Сергій МИКОЛЕНКО.
Фото автора

Сергій МИКОЛЕНКО.

531 перегляди(ів)