Міська влада Полтави вже не виключає здорожчання проїзду у громадському транспорті обласного центру

проїзд у громадському транспорті

Питання зниження плати за проїзд у громадському транспорті Полтави, чим обласний центр на Ворсклі недавно здивував Україну, все ще перебуває в списку своєрідних топ-тем, котрі полтавці й досі жваво обговорюють. І роблять прогнози щодо того, чи знайде нова міська влада ресурси для підтримання «транспортного комунізму», або таки буде вимушена піти на поступки приватним перевізникам і повернутися до раніше існуючих тарифів.

До речі, щодо позиції перевізників, яка викликає чимало запитань. Вимушені таки виконати рішення Харківського апеляційного адміністративного суду щодо зниження плати за проїзд у громадському транспорті в Полтаві, приватні перевізники все ж демонструють своє неприйняття «транспортного комунізму».

Приватні перевізники все ж «об’їжджають» рішення суду

Навіть після того, як міська влада надала їм дотацію за перевезення пільгових категорій полтавців. Деякі з перевізників, аби уникнути збитків, відправляють на маршрути значно менше автобусів, ніж визначено договором з міською владою. Дехто, як і раніше, відмовляється перевозити «пільговиків». На що 8 жовтня секретар Полтавської міськради Олександр Шамота вернув увагу учасників апаратної наради.

«У Полтаві продовжуються випадки відмови у перевезенні громадян пільгових категорій міськими перевізниками. За минулий тиждень відділом транспортних перевезень та зв’язку був проведений відповідний моніторинг звернень.

– У п’ятницю ми направили лист з останнім попередженням щодо пільгового перевезення громадян до перевізників, які не дотримуються умов договору. У разі невиконання наших вимог такі договори будуть достроково розриватися, – повідомив начальник відділу зв’язку та транспортних перевезень Юрій Сябро.

Також, під час апаратної наради стало відомо, що товариство «Трек Сервіс Контроль» припинила виконання своїх функцій. Відтак, нині проводиться активна робота по відновленню комунального підприємства «Цетральна диспечерська служба міських пасажирських перевезень», – повідомила прес-служба міськради після наради (мову оригіналу збережено – авт.).

Чи впорається нова міська влада із своїми обіцянками, зокрема, щодо зниження плати за проїзд у громадському транспорті, і чи вже незабаром не доведеться переглядати тарифи на транспорті? Відповісти на ці запитання редакція «ПП» попросила в. о. Полтавського градоначальника О. Шамоту.

Як довго існуватиме в Полтаві «транспортний комунізм»?

-Олександре Сергійовичу, в місті все активніше говорять про те, що нова міська влада не довго утримує тарифи за проїзд у громадському транспорті в нинішньому вигляді дві і чотири гривні, адже в приватних перевізників все ще дуже сильне лобі в кабінетах міськради…

О. Шамота про проїзд у громадському транспорті
О. Шамота

-Є рішення суду (щодо зниження плати за проїзд у тролейбусах і автобусах у Полтаві – авт.), яке повинно виконуватися. І крапка! Але перевізники не повинні, як кажуть, «тупо» виконувати це рішення. Є механізми, які вони можуть використати для уникнення збитків. Вони мають піти на поступки міській владі… Принаймні, деякі з них. Буду з ними про це говорити вже найближчим часом.

Зрозуміло, що ситуація складана. Я розумію, що вони отримують сьогодні не ті прибутки, на які розраховували. Але, я все ж бачу певні механізми з боку міської ради, які вже були продемонстровані. Тож, є певні моменти, в яких деякі з перевізників мають «посунутися»…

-Вартість пального на АЗС нестримно зростає. Приміром, у Полтаві літр бензину вже коштує не один долар США, як було донедавна, а один євро. Так саме дорожчає і дизпаливо… Чи не скористуються цим перевізники, щоб відмовитися від перевезень полтавців на умовах міської влади?

-Підвищення проїзду в Полтаві, на мою думку, невідворотній процес. Справа лише в тому, що цей процес має пройти законно, адже відоме судове рішення, яке було прийнято Харківським апеляційним адміністративним судом, відбулося через недотримання визначеної процедури підвищення плати за проїзд у громадському транспорті. Якщо б, були дотримані всі процедури, то і економічна складова щодо необхідності підвищення плати за проїзд, була б розкрита більш детально і обґрунтовано. Відповідно, тепер я вважаю, що в разі потреби нами повинна бути дотримана повна процедура прийняття регуляторного акту в разі необхідності підвищення плати за проїзд. І перевізники мають об’яснити, в тому числі громадськості, ті цифри, які нададуть в обґрунтованість наступного підвищення тарифів у міському транспорті…

-Отже, Ви не виключаєте того, що міська влада таки повернеться до питання збільшення плати за проїзд у громадському транспорті Полтави?

-Звісно, колись ми вимушені будемо повернутися до цього питання… Безумовно… Адже все життя ми ж не можемо їздити за цим тарифом. Але для цього необхідно дотримуватися законності процедури і її прозорості…

– А Ви самі на чому їздите на роботу?

-На машині… Не на службовій, а власній. На службовому авто колишнього міського голови Мамая я іноді їжджу в робочий час. Водій на цій машині вже новий… До речі, вся патронатна служба, яка існувала при О. Мамаї, втратила свої повноваження і звільнена ще 23 вересня. У тому числі і його секретарка…

Розмовляв Олександр Брусенський

Фото автора

153 перегляди(ів)