Ремонту дороги домагаються її перекриттям

Перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці на Лохвиччині

Жителі сіл Лука та Юсківці на Лохвиччині потерпають від руху великовагового транспорту. Дороги розбиті, тріскаються стіни хат, може завалитися міст. Люди влаштували перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці протягом 4 годин.

Автомобільною дорогою О1712161 Свиридівка – Лука – Юсківці сполучаються не лише ці села Лохвицького району. Село Юсківці знаходиться по обидва боки траси Р-60 Київ – Суми, тут також є однойменна залізнична станція (на переїзді через залізницю поруч неї люди і блокували рух). Свиридівка сполучена з Лохвицею асфальтованою дорогою, від неї можна проїхати до інших сіл та виїхати на технологічні шляхи.

Причини перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці

Серед причин великої кількості важких машин, які розбивають дорогу, можна виділити наявність у Юсківцях елеватора (хлібоприймального підприємства), добування вуглеводнів на Свиридівському та інших розташованих неподалік родовищах. Третя причина виникла у квітні 2016 року, коли рухнув шматок мосту через Сулу біля Млинів і єдиним шляхом об’їзду стали згадані вище дороги.

Хоча міст біля Луки і здається сучасним та надійним, конструкція його опор ніяк не призначена була для машин масою 60 і більше тонн, дороги теж розраховані на легшу на порядок техніку. Однак минає вже третій будівельний сезон, а капремонт Млинівського мосту так і не розпочався (чому – тема для окремої статті-розслідування). Їхати ним транспорту, важчому за 10 т, заборонено. Поліція і дорожники періодично чергують на дорозі, завертаючи машини. Зараз у Млинах будують пункт зважування машин. Тому об’їзд через Луку користується у ваговозів неабиякою популярністю. Коли у Млинах поліція виставляє пости, водії попереджують один одного, і в Луці – потік фур.

Перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці на Лохвиччині
Вантажівка «МАЗ» проїжджає під перекладиною на виїзді з Лохвиці у бік Свиридівки. Фото Олега Доленка.

Отож, у жовтні в жителів Луки та Юсківців (належать до Лучанської сільради) урвався терпець. Перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці мало привернути увагу влади, підприємств, які нею користуються, балансоутримувача…

– Здорові фури їздять по маленьких, вузеньких вуличках, – написала у Facebook напередодні акції 12-річна Уляна Пастушенко. – Фура, перевантажена зерном або іншими матеріалами, настільки розбиває старі дороги, що якщо їхати на велосипеді й на мить закрити очі, можна потрапити в реанімацію. Від великих фур іде настільки сильна вібрація, що усередині будинку здається, ніби зараз почнеться війна чи кінець світу!!! У деяких будинках починають тріскатися стіни. Заради грошей які отримують можновладці, машини здатні знести все на своєму шляху, залишити мешканців села без дому! Мені це болить!

Особливо активно фури їдуть із 23 до 5 год. Оскільки основна траса розбита, об’їжджають ями вузькими сільськими вуличками, розбиваючи і їх. Виникають аварійні ситуації, переході змушені стрибати на паркани, щоб не наїхали. Найбільше вантажівок у сезон збору врожаю. Перша «хвиля» була під час збирання ранніх зернових, зараз везуть кукурудзу. Багато техніки везуть буровики. Інші підприємства – ліс, нафтопродукти. Біля елеватора, де юсківські діти сідають у шкільний автобус, масово стоять вантажівки.

У перекритті дороги Свиридівка – Лука – Юсківці взяли участь близько 50–60 чоловік

– Люди не знають, як рятувати своє житло, свій спокій, до кого звертатися, – каже сільський голова Анатолій Лук’янов. – Я їх не виводив, вони самі організувалися. Бо не допомогли ані поїздки наших делегацій по владних кабінетах, ні мої листи-звернення. Дорога знаходиться на балансі державного підприємства «Агентство місцевих доріг Полтавської області», але воно не виконує в повному обсязі своїх обов’язків. Громада звертається до мене, я – до райдержадміністрації. Власник дороги має її обстежити і здійснити ремонт. Люди застерігають: під мостом через Сулу на виїзді з Луки в бік Свиридівки проходить газопровід і якщо станеться аварія, півсела злетить у повітря. Ями на цьому мосту не менші, ніж були на Млинівському.

Акція перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці тривала з 8 до 12.30 19 жовтня

Перемовини з мітингуючими селянами вів заступник голови Лохвицької РДА Олександр Єсіков. Він запропонував депутатам сільради встановити над дорогою обмежувачі висоти – перекладини на зразок турніка. Такі вже кілька років перешкоджають в’їзду в Лохвицю з трьох напрямків машин, вищих за 3,5 м. Їх зараз планують встановити в трьох селах Лохвиччини, місті Заводському.

Перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці на Лохвиччині
Акція перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці на залізничному переїзді в Юсківцях. Фото Тетяни Гусенко, Костянтина Іщенка.

Також Олександр Олександрович повідомив, що «Агентство місцевих доріг Полтавської області» здійснює ремонт згідно затвердженого Переліку на 2018 рік. До цього плану були включені лише ті дороги, на які сільськими радами було подано затверджені відповідним чином проектно-кошторисні документації та прийнято рішення про 10 % співфінансування ремонтних робіт. По Лучанській сільській раді на даний момент жодної проектно-кошторисної документації не виготовлено.

Представник Юсківського хлібоприймального підприємства запевнив, що у разі прийняття рішення та початку робіт Лучанською сільською радою, воно готове надати матеріали для обмежувачів висоти та фінансувати 10% вартості ремонту доріг, що належать сільській раді.

Отримавши такі пояснення (які можна розцінювати як обіцянки) і висловивши всі припущення, виразивши емоції, накричавшись і досхочу вилаявши владу всіх рівнів і власників бізнесу, в якому працюють вантажівки, люди розійшлися. Перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці завершилося. Затримані машини поїхали своєю дорогою. Намагатиметься працювати над втіленням пропозицій створена на мітингу ініціативна група.

Результат переговорів: що вдалося досягти перекриттям дороги Свиридівка – Лука – Юсківці на Лохвиччині?

Однак сільський голова вважає, що подібні обмежувачі висоти лише зашкодять. А 10%-ве співфінансування ремонту дороги не по кишені сільраді.

– Це абсурд, адже ремонт 400 м дороги коштує приблизно 1,5 млн грн плюс 30 тис грн – проект, – роз’яснює Анатолій Андрійович. – Це згідно проектно-кошторисної документації, яку виготовила на ділянку цієї ж дороги Свиридівська сільрада. Отже, їй треба заплатити 170 тис грн. А на території нашої сільради тільки між Лукою і Юсківцями – 2 км, отже потрібно 6 млн грн. Брехня, що сільська рада повинна готувати документацію на капітальний ремонт. Брехня – щоб зробити нас винуватими. Згідно цивільного кодексу, відповідальність за утримання майна несе виключно власник майна. А перекладину на висоті 3,5 м можна назвати шкідництвом для місцевих с/г підприємств. Адже фурам масою по 90 тонн вони не завадять, а от фермеру, який завантажує кузов і причеп тюками сіна, і справді перешкодять. Не проїде культиватор, комбайн «Дон». Із автомобілів – тільки високі автоцистерни, кар’єрні самоскиди.

Перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці на Лохвиччині
Акція перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці на залізничному переїзді в Юсківцях. Фото Тетяни Гусенко, Костянтина Іщенка.

Таким же чином у попередні роки домагалися ремонту своїх доріг і рятували будинки жителі Безсал, Мехедівки, Лохвиці. У фінансуванні ремонту брали участь підприємства, машини яких найбільше руйнували покриття. Трапився навіть курйоз. Жителі Мехедівки раз домоглися ремонту акцією перекриття дороги Свиридівка – Лука – Юсківці. Через пару років дорогу знову розбили, люди перекрили її вдруге, сподіваючись на швидкий результат і не запитавши ні в кого про плани. А ремонт і без того мав розпочатися за кілька днів.

Олег ДОЛЕНКО.

60 перегляди(ів)