Страйк приватних перевізників у Полтаві: на зупинках автобуси шикувалися в чергу за… пасажирами

страйк перевізників в Полтаві

Про сьогоднішній страйк перевізників, які невдоволені поверненням плати за проїзд в їхніх автобусах до чотирьох гривень, як відомо, вони самі повідомили полтавцям заздалегідь.

На розклеєних у салонах оголошення про страйк перевізників, який було заплановано на восьму годину 16 жовтня, його ініціатори пояснювали причини акції і свої вимоги. Зокрема, головна вимога – збільшення плати за проїзд у зв’язку із здорожчанням пального, вартості обслуговування транспортних засобів, перевезення великої кількості пільгових категорій полтавців тощо. Перевозити пасажирів за таким тарифом, стверджували «приватники», означає працювати собі на збиток…

Страйк перевізників або як «політичні лузери» спробували дестабілізувати ситуацію в Полтаві

Учора ввечері стало розуміло, що міська влада контролює ситуацію і готова тримати черговий «удар» від приватних перевізників, які випробували її вже двома страйками 24 вересня та 11 жовтня. Зокрема, свою позицію з нагоди чергового страйку перевізників висловив на своєї сторінці у Фейсбуці в.о. Полтавського міського голови Олександр Шамота.

«На завтра некоторые смутьяны и баламуты затеяли забастовку транспорта их не устраивает законная цена на проезд. Хочу сразу звиниться перед полтавчанами за временне трудности именно временне. Некоторые не хочуть понять, что эра транспортной вакханалии закончилась. Заодно хочу обратиться к перевозчикам, знаю, что среди вас есть адекватне люди. Хочу призвать вас не тдти на поводу у политических лузеров которые таким обраом пытаются дестабилизировать обстановку в городе. Лузеры остануться лузерами, а нам с вами работать. Надеюсь на ваше благоразумие…», – заявив О. Шамота (мову оригіналу і стиль збережено – авт.).

Страйк перевізників: добре вийшло на папері…

Сьогодні в ранкову годину пік на зупинках громадського транспорту не спостерігалося незвичного скуплення пасажирів. Як пізніше сказали журналістам у міськраді, «все було в штатному режимі». Більш того, до зупинок раз у раз, майже безперервною вервечкою, під’їжджали тролейбуси і автобуси. У тому числі і великі «кільцеві», які нібито сьогодні з ранку їхні власники обіцяли поставити на прикол.

Тож, транспортного колапсу в обласному центрі через страйк перевізників не сталося. Не в останню чергу, очевидно, і через те, що міська влада підготувалася і зуміла мобілізувати весь наявний комунальний транспорт.

страйк перевізників в Полтаві
Страйк перевізників в Полтаві мав відбутися 16 жовтня о 8:00…

Як розповіли «ПП» в аварійно-диспетчерській службі міськради, сьогодні на маршрути в Полтаві вийшло 46 тролейбусів, серед яких дві «спарки», і 10 автобусів. Як зазвичай у дні, коли приватні перевізники не страйкують. Уникнути хаосу в ранковий час пік на вулицях, схоже, вдалося і тому, що власники маршруток і невеликих автобусів «Богдан» і «Еталон» не захотіли підтримати «політичних лузерів» і вирішили не жертвувати денним виторгом, вивівши на маршрути всі свої транспортні засоби.

У міськраді заявляють про готовність розірвати договори з приватними перевізниками – гігантами

На сьогоднішній апаратній нараді, де поміж іншого обговорювали і ситуацію про страйк перевізників, заявили, що готові достроково розірвати договори на перевезення пасажирів з двома найкрупнішими гравцями на цьому ринку, які виставляють на маршрути «кільцеві» автобуси. Таких, заявив Олексій Чепурко, заступник Полтавського міського голови з питань ЖКГ, сьогодні в місті працює 64 одиниці. За його словами все було зроблено так, що до 95% перевезень пасажирів у Полтаві було передано двом великим автопідприємствам-монополістам, які мали договори на перевезення пасажирів на більшості міських маршрутів.

«Але, за великим рахунком, ті автобуси і маршрутні таксі, які їздили, не належали цим перевізникам, а перебували в суборенді і їхні власники, які раніше їздили цими маршрутами, просто пішли в оренду до цих двох так званих транспортних гігантів. Але ми зараз повертаємо цих дрібних перевізників на маршрути, на яких вони працювали не один рік і будуть далі там їздити…», – заявив О. Чепурко.

Прокоментував «ПП» ситуацію про страйк перевізників і О. Шамота.

«Є люди, які на цьому хочуть заробити політичні дивіденди. А по-друге, самі перевізники розуміють, що є законно встановлена ціна за проїзд, якої необхідно дотримуватися. Із своєї сторони міська влада виконує всі обов’язки, які вона взяла стосовно перевізників. Коли порушать питання про збільшення плати за проїзд, тоді і будемо про це говорити. Але сьогодні передумов для цього немає…, – констатував він. –

Сьогодні зранку я сам спеціально спостерігав за роботою громадського транспорту в місті. Всі виїхали, всі працюють в штатному режимі. Отже, якщо у «баламутов» і «смутьянов» є бажання протестувати, то решта перевізників може спокійно перехопити їхні маршрути і місто не відчує незручностей в роботі громадського транспорту… Більш того, ці «страйкарі» переконують нас в тому, що комунальне підприємство – тролейбуси та великі автобуси, повинне стати головним перевізників пасажирів, яке має бути в місті. І ми це зробимо. Ми виділяємо гроші наступного року на відновлення комунальної диспетчерської служби, яку було знищено і її функції передані приватній структурі (ТОВ «Трек Сервіс Контроль» – авт.) . Через це сьогодні в нас, на жаль, немає чіткої картини щодо кількість громадського транспорту, контролю за графіком його руху тощо…».

Так проходив страйк перевізників в Полтаві 16 жовтня.

Олександр Брусенський

Фото автора

2 031 перегляди(ів)