Як повернути товар належної якості до магазину

повернути товар

Досить часто трапляються ситуації, коли придбана в магазині річ по якійсь причині не підходить (розмір, колір тощо). За Законом України «Про захист прав споживачів» повернути товар належної якості можна протягом 14 днів, з моменту оформлення покупки. Проте, на практиці повернути товар, якщо він без дефектів чи браку, наважуються одиниці. Причин декілька: юридична необізнаність, часто не груба поведінка продавців, нерви та втрата часу.

Як діяти в правовому полі покупцям, щоб повернути товар до магазину, інформують фахівці Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий виріб належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо він не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Щоб повернути товар та свої кошти, заощадивши при цьому свій час та нерви, слід пам’ятати наступні правила:

  1. Термін. Споживач має право повернути товар належної якості протягом 14 днів, без врахування дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Після спливу 14-денного терміну, випадки, коли продавець погодився б обміняти річ зустрічаються рідко і скоріше є винятком. Тому важливо дотриматися строку, оскільки після його закінчення повернути товар чи обміняти можливо лише за гарантією, якщо він неналежної якості.
  2. Товарний вид. Повернути товар належної якості вдасться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики. Виріб має бути не вживаний. Обміняти взуття, наприклад, на якому залишилися хоч і не значні, але все ж помітні сліди носіння, скоріш за все не вийде.
  3. Чек. Обміняти, повернути товар можливо тільки при наявності розрахункового документу виданого споживачеві разом з проданим товаром.

Якщо на момент обміну аналогічного продукту немає у продажу, споживач має право:

  1. Придбати будь-які інші речі з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості;
  2. Розірвати договір, повернути товар та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару;
  3. Здійснити обмін речі на аналогічну при першому ж надходженні в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження такої речі в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну.

повернути товар

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості виробу на час його купівлі. Гроші, сплачені за річ, повертаються споживачеві у день розірвання договору. В разі неможливості повернути гроші у цей день – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Звертаємо Вашу увагу, що існує перелік товарів, які не підлягають обміну або поверненню. Їх перелік передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. No172 «Про реалізацію окремих положень ЗУ «Про захист прав споживачів» і до нього віднесено:

  • продовольчі товари;
  • лікарські препарати;
  • предмети сангігієни;
  • дитячі іграшки;
  • білизну,
  • друковані видання;
  • ювелірні вироби та інші.

Закон гарантує можливість саме повернути товар, а не лише обміняти його.

повернути товар

Часто трапляються випадки, коли при поверненні продукту продавець посилаються на ст.9 ЗУ «Про захист прав споживачів» і запевняє, що річ можна лише обміняти на аналогічну. Однак це не може бути правдою.

Якщо представник торговельного закладу не сприймає жодні аргументи, то єдиним варіантом вирішення спору буде звернення до суду. Для цього слід зафіксувати факт звернення до магазину, тобто вручити під підпис представнику магазину заяву з вимогою повернути товар. Якщо ж навіть відмовляються прийняти так заяву – її слід направити поштою або кур’єром та зберегти докази відправлення.

повернути товар

Cлід зазначити, що навіть за відсутності проблем із продавцями для оформлення розірвання договору вас можуть попросити написати заяву на ім’я директора магазина про повернення речі. У заяві необхідно вказати:

  • назву і реквізити продавця;
  • свої прізвище, ім’я, по батькові та контактні дані (адреса, телефон);
  • у тексті заяви зазначити, коли і який виріб був придбаний, за яку ціну;
  • вказати, що річ не підійшла за однією з таких характеристик: форма; габарити; фасон; колір; розмір (або інші причини) і тому не може бути використана за призначенням;
  • сформулювати вимогу обміняти чи повернути товар на аналогічний (повернення грошей за придбаний товар);
  • підпис на заяві, поточну дату або дату, коли збираєтеся безпосередньо звернутися до продавця.

Повернути товар належної якостіі та забрати гроші або обміняти річ можна, якщо дотримануватися вище перерахованих порад. Не завадить також проявити наполегливість.

Додатково повідомляємо, що за захистом своїз прав ви можете звернутися до Інспекції з питань захисту прав споживачів у Полтавській області: м. Полтава, вул. Пушкіна, 16, (0532) 56-56-34.
Нагадуємо, що отримати кваліфіковану правову допомогу ви можете звернувшись до фахівців системи безоплатної правової допомого Полтавської області.

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області працює за адресою: м. Полтава, вул. Європейська (Фрунзе), 37/40. Тел.– 0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.

334 перегляди(ів)