У Полтаві переймаються «вирощуванням» бренду

бренд Полтави

За часів покійного «народного» мера Анатолія Кукоби елементом бренду Полтави був слоган: «Полтава – духовна столиця України». Просто і зрозуміло. З цим можна було сперечатися, а іноді й пишатися, до цього можна було прагнути, втілювати цю тезу в різних сферах суспільного життя. Подекуди, хоч і зашарпаний, цей бренд і досі зустрічається в місті.

А чи знаєте ви, який тепер бренд Полтави? Наважимся його процитувати дослівно, бо запам’ятати це неможливо: «Полтава – історичне місто камерності та надії, колиска унікальних людей, місто традицій і справжньої української смачної кухні, затишне місто для душі, зелений листок на течії життя».

Ви щось зрозуміли? Думаю, що більшість, крім натяку, що десь тут можна смачно поїсти, нічого не второпала. Особливо – останній акорд стосовно зеленого листка. Чомусь на думку приходить «фіговий листок», що за біблейською легендою, має прикривати непристойні місця… До речі, в місті архітектурні непристойності у вигляді руїн тощо чомусь не прикривають.

Правда, на сайті Полтавської міської ради обережно сказано, що ця фраза – ще не бренд, а «головна ідея бренду». Сам бренд ще треба «виростити». І активних громадян запрошують долучитися до «вирощування» бренду міста. Очевидно, пропозиція має бути заманливою і багатообіцяючою, адже процес «вирощування» здійснюється за міжнародним Проектом «Партнерство для розвитку міст» (проект ПРОМІС). А такі проекти безкоштовними не бувають.

Які слова асоціюються з Полтавою

Тож спочатку автори проекту провели опитування серед полтавців, попросивши їх назвати три слова, які в них асоціюються з Полтавою. Виявилося, що це: історичні місця, відпочинок, комфорт, спокій, зелень. Далі згадали про І. П. Котляревського, з часів якого був закладений «гастрономічний» потенціал міста. І спробували зробити бренд коротким: «Смакуй Полтаву!», пояснюючи, що смакувати Полтаву треба не як льодяник на палочці й навіть не як галушку. А в культурному, історичному, архітектурному сенсі…

Та, мабуть, засумнівавшись у тому, що гості й мешканці міста зможуть так глибоко зануритися у справжню сутність смакування, вирішили розвинути тему історії, відпочинку, комфорту, спокою і зелені. Так народилася фраза, яку ми процитували вище. І яка на бренд явно не тягне.

бренд Полтави
Одна з неприкритих «непристойностей» Полтави, що роками «прикрашає» центр «духовної столиці».

Знаменитий філософ Декарт колись сказав: «Дайте визначення словам, і ви позбавите світ половини його непорозумінь». Що таке бренд? Не будемо далеко ходити, відкриємо Вікіпедію. Там написано: бренд має «виражати суму всіх почуттів, спогадів, образів та емоцій, які виникають у людини, коли вона з ним стикається». Тож автори начебто пішли правильним шляхом, але вийшло щось громіздке й важко перетравлюване. «Суми» точно в цьому бренді немає. Суму, треба розуміти, слід знайти нам самим.

То, може, не варто напружуватися у спробі «объять небъятное»? Нехай всі складові як були окремо, так і залишаються. А для того, щоб їх краще запам’ятати, може, варто спробувати заримувати це речення у віршик? Бо як кажуть філософи, будь-яку дурість, яку не можна вимовити, можна проспівати. Тоді вона сприймається легше. І легше запам’ятовується…

Сергій МИКОЛЕНКО.

102 перегляди(ів)