«ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ» — в лідерах за кількістю передплатників

ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ

Кілька останніх років (якщо не десятиріч) деякі «експерти» називають друковані засоби масової інформації пережитком минулого, своєрідними «динозаврами» та пророкують їм швидку смерть. Попри такі песимістичні прогнози, газети й досі живуть, їх масово читають.

Звичайно, новітні технології змі­нили формат газет. Раніше ті були основним джерелом новин, сьогодні ж люди дізнаються про останні події передусім із Інтернету й телебачення. Ще раз читати про це в газетах, які виходять із певним запізненням, нікому не цікаво. А ось аналітику, проблемні чи життєві матеріали читати краще саме в друкованому виданні: вдумливо й нікуди не поспішаючи. І при цьому не псуючи зір… Якщо видання й досі публікують лише новини, то це й справді «динозаври», які вперто не хочуть змінюватися.

"ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ".
Такими були перші номери газети “ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ”.

Коли ж проаналізувати відвідуваність сайтів та тиражі газет, то кількісний показник буде на боці останніх. Наприклад, найпопулярніші полтавські сайти відвідують від 10 до 20 тис. користувачів на тиждень (такі дані сервісу Гугл-аналітика). Але це здебільшого одні й ті самі люди, які заходять на сайт щодня чи навіть кілька разів на день. Я особисто можу й п’ять разів на день відкривати сайти новин, щоб подивитися, чи там, бува, не з’явилася якась сенсація, про яку варто написати й у нашій газеті. При цьому здебільшого лише пробігаю очима заголовки на сайті. Прочитати статтю повністю зазвичай не маю часу, а інколи – й бажання (якщо вона написана нецікаво та ще й безграмотно).

Отже, дані Гугл-аналітики зовсім не означають, що всі відвідувачі сайту прочитали УСІ розміщені там матеріали. Тому на своєму сайті «ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ» під кожною публікацією оприлюднює кількість користувачів, які відкрили та прочитали саме цю статтю. Та коли люди купують чи передплачують газети (про політичні видання, які роздають на вулицях, не йдеться), то читають усе там написане – від першої й до останньої сторінки. І це природно: якщо за товар заплачені гроші, то його обов’язково треба з’їсти. При цьому газети, які надходять у дім, читають по черзі всі члени сім’ї. Інколи ще й сусідів долучають. Тож підраховуючи кількість читачів, тираж треба множити принаймні на три.

Мільйони українців отримують газети та журнали за передплатою. По-перше, це зручніше. По-друге, дешевше. Тож саме передплата є тим міцним зв’язком між редакціями та поціновувачами друкованого слова, який не можуть забезпечити кіоски преси й газетні розкладки.

ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ
Полтавці охоче не лише передплачують, а й купують “Панораму” в торговій мережі.

На початку кожного року «ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ» оприлюднює лідерів із передплати в області. Торік найпопулярнішими серед читачів були: газета «Нова година» (на той час близько 7 тис. прим.), «Кременчуцький телеграф» (5781), «Зоря Полтавщини» (4923), «Вечірня Полтава» (4203).

Як повідомила редакції в. о. директора Полтавської дирекції АТ «Укрпошта» Людмила Сушко, цього року трійка лідерів не змінилася (хоча кількість передплатників зменшилася в середньому на 10%). А ось далі на газетному ринку відбулися перестановки: «ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ», в якої навпаки, кількість передплатників зросла, обігнала «Вечірню Полтаву» й вийшла на четверте місце в рейтингу. За це ми щиро вдячні усім полтавцям, які з-поміж близько 70 місцевих газет (саме стільки видається в області) обрали нашу «Панораму». Принагідно зауважимо, що із 3922 наших цьогорічних передплатників більшість передплатили «Панораму» одразу на рік.

ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ обласна газета
«Панорама Полтавщини», в якої кількість передплатників зросла, обігнала «Вечірню Полтаву» й вийшла на четверте місце в рейтингу.

Тираж газети складається з кі­ль­кості примірників, які Укрпошта доставляє до передплатників, та газет, які читачі самостійно купують у точках продажу. Ми не знаємо, скільки примірників продають ті чи інші редакції (кожного разу цифра різна). Не знаємо ми й загальних тиражів газет (разом із тими, які сотнями примірників повернутаються нереалізованими). Більшість редакцій воліє їх приховувати. Натомість повідомляють якісь «місячні», «загальні» та інші міфічні тиражі: 17 тис., 60 тис… Вони не мають нічого спільного з реальністю.

ПАНОРАМА ПОЛТАВЩИНИ
Щодня на адресу редакції надходить чимало телефонних дзвінків і листів від читачів.

Деякі редакції ображаються на нас, що ми оприлюднюємо справжні цифри і цим, мовляв, шкодимо їхній репутації. На їхню думку, це неетично, бо ми ж колеги. Та правда завжди одна: і для ворогів, і для друзів, і для колег. А репутації насправді шкодить обман, і він дискредитує всі без винятку ЗМІ. Коли ми, наприклад, пропонуємо полтавським підприємцям розміщувати рекламу в «Панорамі Полтавщини», дехто заявляє: «Я вже пробував, причому в газетах зі значно вищим тиражем, але реклама не спрацювала».

Якщо ці рядки читають керівники підприємств, то просимо ще раз подивитися на вміщений тут рейтинг. І звернути увагу, що тих газет, які заявляють про астрономічні тиражі, в ньому й близько немає. То чи варто вестися на обман?

Зінаїда МАТЯШОВА.

Фото автора