Повернення до попередніх тарифів: 3 грн у тролейбусі й 5 у автобусі в Полтаві

тарифи на перевезення пасажирів

Учора в залі засідань Полтавського міськвиконкому відбулися громадські слухання проектів рішень міськвиконкому щодо встановлення тарифів на перевезення у тролейбусах та автобусах. Міська влада має намір повернути попередні тарифи на перевезення пасажирів: 3 грн у тролейбусі й 5 у автобусі, але зробити це в законний спосіб. Тому й ініціювала громадські слухання. (Див. ПП: “Коли в Полтаві подорожчає проїзд”)

На громадські слухання прийшли представники перевізників, керівники профільних управлінь, громадські активісти. Останніх цікавило, чи поліпшиться якість обслуговування в автобусах і маршрутках після того, як ціна квитка зросте на 1 грн. На думку перевізників, пропонована ціна дозволить хіба що працювати без збитків. А для того, щоб закуповувати нові машини та поліпшувати комфорт і безпеку пасажирів, проїзд має коштувати 8–10 грн. Як приклад наводили ціни в Києві та інших містах.

В полтаві діють тарифи на перевезення пасажирів з 2015 року

За інформацією Людмили Ванькової, начальника відділу тарифної політики та моніторингу цін міськвиконкому, в Полтаві на 65 автобусних маршрутах працюють 264 одиниць транспорту.  А на 10 тролейбусних — 66 одиниць. На сьогодні в обласному центрі діють тарифи на перевезення пасажирів, встановлені ще 2015 року.

Відтоді основні складові собівартості послуг суттєво збільшилися. Зокрема, вартість дизельного пального, врахованого у чинному тарифі, зросла на 43% (з 20 грн до 28,5 грн). Вартість газу — вдвічі, до 19,98 грн, втричі збільшилась вартість електроенергії (з 79 коп. за кіловат до 2 грн 65 коп.).

Мінімальна зарплата теж зросла вдвічі — з 1 тис. 231 грн до 4 тис. 173 грн. Витрати на придбання автомобільних шин, акумуляторних батарей, запчастин, мастильних матеріалів зросли майже на 30%. У розрахунках перевізників собівартості послуг питома вага вартості палива становить 51,5%, витрати із зарплатм та нарахування єдиного соціального внеску — 28,4%, витрати на мастильні матеріали, шини, акумулятори, технічне обслуговування, ремонти — 14,2%.

тарифи на перевезення пасажирів

Запропоновані перевізниками тарифи на перевезення пасажирів затвердять (або відхилять) на одному із засідань міськвиконкому, але попередньо вони мають пройти узгодження в Антимонопольному комітеті та на засіданні депутатської комісії. Полтавці ж мають змогу обговорювати їх і надсилати свої письмові пропозиції до відділу тарифної політики та моніторингу цін та до транспортного відділу міськвиконкому.

Міська влада за збільшення кількості комунального транспорту

А міська влада вважає, що навести лад у транспортній галузі можна лише збільшуючи кількість комунального транспорту. Зокрема, секретар Полтавської міськради, в. о. міського голови Олександр Шамота розповів про плани придбати нові автобуси та оновити тролейбусний парк у рамках співпраці з ЄБРР.

Полтавці найбільше обурюються не цінами на проїзд, а попередньою практикою виплати з міського бюджету перевізникам компенсації за перевезення пільговиків. Її запровадили влітку минулого року для того, щоб пенсіонери та інші пільгові категорії населення могли безплатно їздити не лише в тролейбусах, а й у маршрутках, як це передбачає чинне законодавство.

Невідомо, хто був ініціатором цієї ідеї, однак депутати міської ради більшістю голосів її підтримали. А вже потім з’ясувалося, що їх просто використали «втемну»: шляхетна ідея «піклування» про пенсіонерів супроводжувалася завищеним підрахунком пільговиків та «дутими» коефіцієнтами. Отож містом і досі гуляють чутки про збагачення причетних до схеми осіб.

Тепер депутати мають виділити кошти на закупівлю комунального транспорту, щоб втримати тарифи на перевезення пасажирів на рівні 5 і 3 грн. Чи, бува, не трапиться так, що за черговою “шляхетною” ідеєю стоїть бажання нагріти руки, й гроші платників податків осядуть у кишенях тих, хто організовуватиме ці закупівлі?

Зінаїда МАТЯШОВА.

Фото: Галина Семененко

543 перегляди(ів)