Полтавці стали менше передплачувати газет. Виняток – “Панорама Полтавщини”

АТ «Укрпошта»

Із директором Полтавської дирекції АТ «Укрпошта» Андрієм Рижовим ми зустрічалися напередодні Нового року. Тоді саме завершилася передплатна кампанія на газети та журнали, то ми, звісно ж, поцікавилися її результатами. (Див ПП: “Чому депутати Полтавської міськради підтримують непопулярне видання?”)

– Порівняно з минулим роком кількість передплачених видань зменшилася на 14%, – розповідає Андрій Миколайович. – Так, торік на Полтавщині було передплачено загалом 390 тис. примірників різних видань. А на 2019 рік маємо близько 185,5 тис. всеукраїнських видань та 148,5 тис. місцевих.

Але така тенденція спостерігається скрізь у світі. У Європі кожні півроку передплата зменшується на 12–15%. Нічого не вдієш: Інтернет поступово витісняє газети як основне джерело новин. Вочевидь, ці процеси триватимуть і надалі. Тому на цьому тлі дуже привабливо виглядає «Панорама Полтавщини», тираж якої, навпаки, зріс. Це свідчить про те, що ваш колектив – справжні професіонали, що ви готуєте цікаву газету.

У Полтаві збудували новий цех обробки пошти

– Певно, «Укрпошта» має враховувати ці реалії та пристосовуватися, змінювати свою роботу… (Див. ПП: “У Полтаві відкрили Цех обробки пошти. Але охоронця про масштабність події не попередили” )

– Звичайно. На сьогодні на одну листоношу припадає в середньому 2,5 листи на місяць, причому відправляють та отримують кореспонденцію переважно в містах. Полтавська дирекція – у лідерах за кількістю посилок: ми йдемо одразу після міст-мільйонників. Але 95% посилок припадає на 42 відділення в області, у той час як на решту (а це близько 500 відділень) – 5%.

Укрпошта
Новий цех обробки пошти в Полтаві

На сьогодні наше головне завдання – підтягнути сільські відділення. Перед нами два варіанти: або заробляти гроші, або економити. Ми змінили підхід до нарахування зарплати: вона диференційована й дозволяє працівникам більше заробляти. Кожна послуга, яку надає відділення, конвертується у відсотки та доплату. Чим більше людина заробляє для підприємства, тим більше отримує. Арифметика дуже проста. Виконано показник із торгівлі – й відсотки від проданого товару нараховуються як керівникові відділення, так і операторові та листоноші. З кожного проданого товару працівники мають свій відсоток.

Укрпошта Полтава
Урочистості з нагоди відкриття цеху обробки пошти в Полтаві.

Щодо цін на товари, які пропонує «Укрпошта», то вони нижчі за позиції в бюджетних супермаркетах. Якщо зайдете у відділення й поцікавитеся вартістю, наприклад, вафель «Артек», то вони коштують 4 гривні 95 копійок. Продукцію цього ж виробника у супермаркетах Полтави дешевше, ніж за 5 гривень, не знайдете. Миючі засоби, побутову хімію, макарони, олію та інші товари ми отримуємо від виробника без посередників та торгових накруток. «Укрпошта» має угоди із 200 провідними виробниками. У нас існують акції, промоакції, де вартість «ріжеться» ще на 30%. І чимало клієнтів цим користуються. А для листонош це додатковий заробіток.

– Із зароблянням грошей зрозуміло. А як ви економите й на чому?

– Зовсім недавно, 20 грудня 2018 року, в Полтаві почав працювати новий цех обробки пошти – частково реконструйоване приміщення й кілька збудованих із нуля служб на території нашого автопарку.

– Була там. Працівники розповідали про побутову кімнату з мікрохвильовкою, душові тощо. Для людей, які працюють по 12 годин на зміні, таке піклування не зайве. Але ж звести величезну будівлю чимало коштує…

– Раніше сортувальні центри поштового зв’язку зазвичай будувалися біля залізничних вокзалів. У Полтаві такий центр був на станції «Полтава- Київська». Але зараз поштові перевезення здійснюються переважно автотранспортом. Коли я підрахував, скільки коштів ми втрачаємо, ганяючи порожні автомобілі туди й назад, то вийшло щодня по 9 км лише в один бік. За рік виходить 59 тис. км! А це 1,2 млн грн лише на пально-мастильні матеріали. Новий цех дозволить заощадити ці кошти. Крім того, йдеться й про суттєву економію часу, а значить, якість надання поштових послуг.

Торік ми відремонтували дільниці обробки пошти в Лубнах і Кременчуці. У Лубнах установили підйомник, бо раніше працівники вивантажували всі відправлення вручну, а це 6–8 машин щоночі. У Кременчуці побудували рампу для розвантажування автомобілів. І кардинально змінили логістику.

Раніше поштові відправлення для Кременчуцького, Козельщинського, Глобинського районів спочатку вивантажувалися та сортувалися в Лубнах, і лише після цього їх везли до Кременчука. Тепер маємо прямі рейси з Києва, які проходять через Кременчук. Кількість відправлень зросла із 2 контейнерів на добу до 16–18. Відповідно люди на 36 годин раніше почали отримувати відправлення з Києва, Харкова, Дніпра, Запоріжжя.

У відділеннях АТ «Укрпошта» зникли решітки й з’явилися нові меблі

– Під час урочистого відкриття цеху обробки пошти наголошувалося, що Полтавська дирекція АТ «Укрпошта» – єдина в Україні, яка будується…

– Це й справді так. Крім того, ми ще й ремонтуємося. 2018 року було відремонтовано чотири відділення поштового зв’язку у Полтаві: №7, 40, 14 і 11. Також відремонтовано (по суті, реконструйовано) відділення у Решетилівці. Там не було ремонту 30 років!

 АТ «Укрпошта»
Відремонтоване ВПЗ №11 у Полтаві.

– А чому вирішили почати саме зі згаданих відділень?

– Ми оголосили, що ремонтуватимемо передусім ті відділення, які активно працюють, переводять державну компанію на комерційні рейки й заробляють гроші. Хто показує результат, тому повага й ремонт. Будь-яке відділення в будь-якому районі могло бути серед перших. ВПЗ у Решетилівці за підсумками першого півріччя 2018 року виконало план на понад 100%. Добре спрацювали й три відділення у Полтаві – № 7, 14 і 40. Крім того, відремонтували відділення №11, яке тривалий час не працювало. Таким чином удалося розвантажити центральне відділення (поштамт) та створити зручності для клієнтів. Бо в те ж центральне відділення не можуть заїхати мами з дитячими візками і люди з обмеженими можливостями. Ми хотіли зробити пандус, але оскільки будівля – це пам’ятка архітектури, необхідні узгодження затягнулися в часі на понад рік. Попри це, пандус ми все одно зробимо!

– Відділення №11 на вул. Пушкіна дуже потрібне, адже не так давно закрилося відділення №20 у центрі…

– Міська влада не продовжила угоду оренди приміщення, й нам довелося виїхати.

– У відремонтованих відділеннях тепер нові меблі й абсолютно новий дизайн.

Зокрема, зникли решітки. Чи почуватимуться в безпеці працівники АТ «Укрпошта», адже вони працюють з грошима?

– Працівники «Нової пошти» теж працюють із грошима, але решіток ви там не побачите. Коли я вперше побачив усі ці заґратовані відділення й працівників, які сидять, наче в клітці, то одразу ж вирішив покласти цьому край. А проблема безпеки працівників «Укрпошти» лежить у зовсім іншій площині: держава має дозволити нам відкривати для клієнтів рахунки й таким чином перейти на безготівкові операції. До речі, ми встановлюємо у відділеннях термінали, які дозволяють розраховуватися банківськими картками. Передусім під цю програму підпадають комп’ютеризовані відділення, які обслуговують понад 2 тис. населення. Таких у нас по області 160.

«Укрпошта» запрошує працівників і готова їх навчати

– Як сприймаєте скарги на роботу АТ «Укрпошта»? Зокрема, на черги у відділеннях?

– У нас справді є черги, й ми не приховуємо цього факту. А все тому, що бракує працівників. Ми не можемо похизуватися надвеликою зарплатою, але вона стабільна. А система мотивації дозволяє заробляти додатково. Окрім того, ми заохочуємо працівників навчатися: відвідувати тренінги, он-лайн курси. які проводить «Укрпошта». І є чимало прикладів, коли людина приходить працювати оператором і за короткий час піднімається кар’єрними сходами до посади начальника відділення.

Ми шукаємо людей і готові навчати їх працювати. При цьому головною вимогою є якісне обслуговування клієнтів. Я постійно повторюю колегам, що наш клієнт – не той, хто прийшов і надіслав посилку чи лист, а той, хто повернувся.

Укрпошта

– Головна пошта країни – це не лише комунальні платежі, пенсії й газети та журнали. Це ще й доставка відправлень за найнижчими тарифами. Певно, саме тому чимало Інтернет-магазинів співпрацюють з Укрпоштою…

– Це справді так. Наш тариф – 30 гривень, це вдвічі менше, ніж у інших операторів. До того ж, Укрпошта представлена скрізь по Україні, зокрема і в сільській місцевості.
У вересні-жовтні ми уклали угоду з «Розеткою», й лише за два місяці інтернет-магазин «приріс» на 1,7 мільйона відправлень із тих регіонів, які раніше ніколи не замовляли товари в Інтернеті. Йдеться саме про сільську місцевість, де доставка, так звана «остання миля» – за «Укрпоштою».

– І насамкінець про плани Полтавської дирекції АТ «Укрпошта» на майбутнє…

– 2019-й рік буде для АТ «Укрпошта» дуже складним. Передусім тому, що ми не отримали від Пенсійного фонду в повному обсязі коштів на доставку пенсій. У держбюджеті закладено 500 млн грн, але за нашими підрахунками має бути не менше 1 млрд грн. Тому, вочевидь, доведеться заморозити деякі проекти. У нас є план на кілька років, за яким 2019 року ми маємо відремонтувати 11 ВПЗ у Кременчуці й Лубнах. Сподіваюся, що нам удасться це зробити.

– Закривати відділення в сільській місцевості не будете?

– Не плануємо. Хіба що вони закриватимуться з природних причин: якщо колись велике село поступово вимирає, залишаються 100 мешканців… Тримати відділення зв’язку в такому населеному пункті немає сенсу. Але й у такому випадку люди не залишаться без послуг АТ «Укрпошта»: їх обслуговуватиме листоноша або пересувне відділення.

Є приклади, коли в деяких селах закриваються відділення банків і ми, навпаки, розширюємо поштові відділення та створюємо додаткові робочі місця. Зокрема, це с. Великі Сорочинці, Ромодан у Миргородському районі.

«Укрпошта» надає широкий спектр послуг, і в цьому її переваги.

Розмовляла

Зінаїда МАТЯШОВА.

На фото: 1. Андрій Рижов.

Фото та відео Г. Семененко.

 

283 перегляди(ів)