За все заплачено: у Полтаві таки подешевшав проїзд у громадському транспорті

проїзд у міському транспорті

З 26 вересня в обласному центрі почали курсувати тролейбуси і автобуси з наліпками, які сповіщають, що проїзд в них коштує 2 гривні (у тролейбусах), та 4 гривні (у автобусах). Замість, трьох та п’яти гривень відповідно, як було. У Полтаві, як і було обіцяно, подешевшав проїзд у міському транспорті.

Правда, «транспортний комунізм» торкнувся тільки комунального міського пасажирського транспорту, адже керівництво міста законослухняно виконало рішення Харківського апеляційного адміністративного суду, який скасував рішення виконкому Полтавської міськради про підвищення плати за проїзд у міському транспорті. Натомість власники приватного пасажирського транспорту – автобусів та маршруток, не поспішають виконувати рішення суду і продовжують брати з пасажирів по 5 гривень за одну поїздку. І, схоже, ніхто до пуття не знає, як змусити «приватників» повернутися у правове поле і виконати рішення суду.

Принаймні, у міськраді кажуть, що все ще ведуть перемовини з приватними перевізниками, аби запобігти транспортному колапсу в обласному центрі (Див. ПП: Контрреволюція не пройде? У Полтаві страйкують приватні перевізники. Влада заспокоює: ситуація під контролем…”). Принцип батога і пряника спрацьовує лише частково: міська влада поки що задобрює «приватників» і сварить пальцем за їхні відмови перевозити пільгові категорії полтавців.

«Транспортний комунізм» вступив у дію

Так, сьогодні на засіданні виконкому Полтавської міськради нарешті вирішили питання з виплатою компенсації транспортникам за перевезення пільговиків. Нова влада, таким чином, почала розгрібати «завали» у стосунках з перевізниками, які їй залишили «попередники».

Зокрема, поміж інших питань порядку денного виконкому, сьогодні розглянули і позитивно вирішили питання «про компенсаційні виплати перевізникам за пільговий проїзд електротранспортом та автомобільним транспортом окремих категорій громадян у м. Полтава». Вирішено, що з міського бюджету перевізникам будуть відшкодовані гроші за пільговий проїзд у міському транспорті пільгових категорій громадян за період з 8 серпня по 31 серпня 2018 року в сумі 8 мільйонів 650 тисяч 418 гривень.

проїзд у міському транспорті

«У нас більше немає жодних зобов’язань перед перевізниками. Приблизно 4,5 мільйонів гривень компенсації отримують приватні перевізники, іншу половину – комунальне підприємство. Платіжні доручення найближчим часом будуть передані до казначейства і перевізники отримають кошти…», – резюмував на засіданні секретар міської ради Олександр Шамота.

А заступник Полтавського міського голови, який опікується питанням пасажирського транспорту Олексій Чепурко, в свою чергу звернувся до полтавців з проханням, якщо комусь з них відмовлятимуть у пільговому проїзді, записувати номери автобусу та його маршруту і повідомляти про порушення у службу оперативного реагування за телефоном 1580.

Усім сестрам по сергам?

Цікаво, що міська влада визнає, що приватні перевізники демонструють непомірні апетити, встановивши коефіцієнти за якими їм нараховують компенсацію за перевезення пільговиків у Полтаві. Але, кажуть керманичі обласного центру, вони мають погодитися, бо перевізники тримають їх за горло, погрожуючи поставити автобуси під паркан. Правда, в планах чиновників перевірити обґрунтованість коефіцієнтів, які «вивели» за результатами недавніх досліджень у громадському транспорті Полтави, що проводили учні транспортного технікуму.

А поки, як вже підрахували у міськраді, пільгове перевезення та проїзд у міському транспорті по зниженій вартості обійдеться бюджету міста в 137 млн. грн. на рік. Це при тому, що на сесії Полтавської міськради в серпні 2018 року на ці цілі запланували виділити 40 млн. грн. на 2018-2019 роки. Тобто, якщо нічого не змінити, транспортного колапсу все одне не уникнути.

Журналісти Інтернет-видання «Полтавщина» (https://poltava.to) вже підрахували, що на підставі даних, які перевізники подали до міськвиконкому для отримання компенсації, лише за 23 дня у серпні 2018 року громадським транспортом у Полтаві скористалося близько 4,3 млн. пасажирів. З них – 2,8 млн. були пільговики. При цьому, за даними Головного управління статистики у Полтавській області, станом на 1 серпня 2018 року, у Полтаві проживало 288 тисяч населення. Отже, роблять висновок представники ЗМІ, у серпні майже кожен 4-й полтавець, мінімум, двічі на день користувався тролейбусом чи автобусом…

Дешевий проїзд у міському транспорті сусідам на заздрість

Невтішні прогнози щодо повернення у Полтаві до «старих» цін у громадському транспорті роблять і самі полтавці. У соціальних мережах нині можна прочитати різні думки з цього приводу. Якщо загалом більшість користувачів вітають зусилля та послідовність міської влади у відстоюванні інтересів полтавців, то, одночасно, і припускають, що «транспортний комунізм» в обласному центрі триватиме не довго.

По-перше, приватних перевізників, у яких із попередньою владою були свої, особливі стосунки, так і не змусять виконати рішення Харківського апеляційного адміністративного суду. По-друге, через зниження плати за проїзд у міському транспорті поки що в комунальному, той вже невдовзі почне конати від безгрошів’я. Адже ціна на електроенергію, пальне та запчастини тощо, не стоятимуть на місці. Доведеться або «вливати» з міського бюджету туди дуже великі гроші, яких в казні обласного центру немає, або знову підвищувати плату за проїзд…

А тим часом, приватні перевізники все голосніше заявляють, що економічно обґрунтована плата за проїзд у міському транспорті в Полтаві не може бути менше семи гривень. Мовляв, і п’ять гривень а поїздку, це замало. А повернення до «старих» цін вже незабаром заявить про себе негативними наслідками…

Так це, чи – ні, покаже час, та вправність нового керівництва містом. А поки новина про зниження плати за проїзд у міському транспорті в Полтаві вже розлетілася Україною. Чи наслідують приклад полтавців інші міста, дізнаємося вже незабаром. А поки для ілюстрації суми компенсаційних виплат, які вже завтра отримують полтавські перевізники за вересень 2018 року. І, отже, вже не зможуть виганяти з автобусів пенсіонерів та інших пільговиків. За все заплачено…

Олександр Брусенський

Фото автора

1 381 перегляди(ів)